Sportul la menstruaţie. Alergi un semimaraton?

În liceu am trăit perioada în care nu era cool să participi la orele de sport. Dacă se putea, găseai orice motiv să nu te implici în activităţile desfăşurate în acele câteva ore lunare. În timp ce pentru băieţi era o plăcere să joace baschet sau fotbal, fetele nu păreau prea încântate de jocurile de echipă, iar când venea vorba de probele de atletism, interveneau toate problemele şi scuzele posibile.

Sportul la menstruaţie: Alergi un semimaraton?

Profesorul nostru, căci era un el, ne-a făcut instructajul încă din clasa a IX-a: fetele au voie la două scutiri pe lună (în perioada menstruaţiei) pe care le vom denumi “scutiri fiziologice“. De atunci, băncile au fost pline la orele de sport de S.F-uri. Nu mă mândresc cu asta, dar trebuie să recunosc că nici eu nu prea agream acele ore. Mi-ar fi plăcut să fac sport, dar contextul acela nu era unul foarte atractiv pentru mine.

De-a lungul timpului am compensat absenţele cu ore de sport făcute în particular. Am trecut prin ani întregi de karate, înot, tenis, dans sportiv, dans popular şi balet. De curând am mai înscris o activitate sportivă pe lista mea: m-am apucat de alergat. Am făcut acest lucru în cadrul programulu #dela1la21 şi am făcut-o cu drag, alături de prieteni vechi şi noi. Am început antrenamentele la începutul verii cu scopul de a reuşi în toamnă să termin de parcurs traseul unui semimaraton (21,1 km).

Sportul la menstruaţie: Alergi un semimaraton?

Timp de trei luni am alergat între 7 şi 14 kilometri pentru a mă obişnui cu acest gen de mişcare fizică, cu efortul necesar şi cu energia pe care trebuie să o depui pentru a duce cursa la bun sfârşit. Planurile erau destul de clare: antrenamente, semimaraton, finish. Doar că, între timp, a mai intervenit un factor.

Acel S.F. din liceu mă bântuia undeva în subconştient. Cu o lună înainte de ziua semimaratonului am văzut pe aplicaţia mea că urmează chiar pe 4 octombrie să fiu în perioada menstruaţiei. Probabil că dacă aş fi fost încă în liceu aş fi dezertat cu brio. Doar că acum eram mai mult decât motivată şi determinată să demonstrez că se poate. Dacă nu ai dureri chinuitoare, care să te ţină la pat, atunci nu ai nicio scuză. Poţi face sport şi te poţi bucura de o alergare chiar şi atunci când nu eşti într-o formă fizică perfectă.

Sportul la menstruaţie: Alergi un semimaraton?

Am stat pe gânduri la ce fel de protecţie să folosesc. Între tampoanele interne şi absorbante, eu le-am ales pe cele din urmă. A fost o decizie riscantă, dar am considerat că mă împac mai bine cu acestea şi, luând în considerare contextul, sunt mult mai uşor de folosit şi schimbat. Am descoperit astfel şi ultima tehnologie Libresse, care m-a ajutat undeva pe la kilometrul 10 (atunci când am găsit prima toaletă de pe traseu) să termin cât mai rapid procesul de schimbare: Roll, Press, Go!

Nu am avut niciun fel de problemă pe traseu. Am reuşit să alerg bine şi nu s-au întâmplat accidente. Nu am stat să mă gândeasc deloc la faptul că nu ar fi trebuit să alerg din motive fiziologice. Mai mult, am terminat cursa şi a fost de două ori mai plăcut gustul succesului!

Sportul la menstruaţie: Alergi un semimaraton?

Recunosc, totuşi, că am avut-o în minte pe alergătoarea Kiran Gandhi, care a participat la Maratonul din Londra. Ştiam că a ales să alerge fără protecţie în timp ce era la menstruaţie şi astfel, spune ea, a vrut să atragă atenţia asupra femeilor din întreaga lume care nu au acces la produse speciale pentru femei. De asemenea, a vrut să pună accent şi pe faptul că femeile nu ar trebui să fie jenate de această perioadă din viaţa lor şi că nu ar trebui să îşi limiteze activităţile.

Eu una nu am avut intenţia de a duce acest gest la extrem, tocmai de aceea mi-a fost greu să mi-o scot din minte. Dar am vrut să îmi demonstrez că nu ar trebui să mă tem să fac orice îmi doresc (inclusiv activităţi sportive intense) chiar şi atunci când sunt la menstruaţie. Odată trecut pragul psihologic, totul este posibil.

Privind în urmă, acum îmi dau seama că ar fi fost bine să fiu conştientă că acel trend cool (evitarea orelor de sport pe motiv de S.F.) din perioada liceului nu aduce nimic bun. Mă bucur, însă, că am reuşit să nu scot complet din program activităţile sportive, care astăzi mă ajută atât de mult în viaţa de zi cu zi. Trebuie să recunosc că am o stare de bine de fiecare dată când aleg să fac sport.


Eu am spus DA unei situaţii îndrăzneţe, acum visez la o zi întreagă de shopping! Vine iarna şi tare aş avea nevoie de echipament de alergare pentru sezonul rece. Aşa că mă bucur la maxim de Pinkday.

Sportul la menstruaţie: Alergi un semimaraton?

Pinkday este o campanie promoţională marca Libresse, care se va desfăşura în perioada 15 octombrie – 30 noiembrie 2015. Poţi câştiga de la 100 de euro/zi, până la premiul cel mare de 5000 de euro, pentru a face cumpărăturile pe care ţi le doreşti. Tot ceea ce trebuie să faci este să trimiţi un cod unic prin sms, sau să îl înscrii pe www.libresse.ro, şi ai intrat în cursa pentru ziua mult visată de shopping.

Distribuie:

Corina Niţescu

Perioada în care trăim nu ne mai ajută să ne bucurăm de lucrurile mărunte. Tocmai de aceea evenimentele, cărţile şi filmele pe care le recomand sunt câteva dintre micile bucurii care mă ajută pe mine, şi sper să te ajute şi pe tine să vezi lumea cu alţi ochi.

Spune-ne părerea ta

Atenţie! Noi suntem prieteni cu limba română şi nu mai acceptăm comentarii care nu respectă regulile de bun simţ ale gramaticii limbii noastre oficiale.
Îţi mulţumim pentru înţelegere.