Permis de conducere – Școala de șoferi

permis-de-conducereOdată ce ai făcut rost de toate documentele pentru a te înscrie și ai semnat contractul cu școala de șoferi, mai ai de ales cum plătești. În medie, școala costă în jur de 800 ron și, dacă până și biletele la AC/DC s-au putut lua în rate, îți dai seama că și școala de șoferi se poate plăti în rate. Acești bani includ cele 30 de ore de traseu pe care tu tre să le parcurgi. Dacă vei mai vrea ore în plus, vei plăti suplimentar câte o ședință (adică 2 ore), iar aici prețurile variază considerabil (între 60 – 100 ron sedința).

Și acum, ce-ți vor face oamenii de la școala de șoferi?

Te vor trimite la orele de legislație. Cam ca la școala de zi cu zi, cu profesor, cu tablă și cretă etc. Doar că acum îți desenează intersecții și îți explică regulamentul. Unele școli au și monitoare cu touch screen, ca cele pe care vei da examenul teoretic, ceea ce este foarte folositor.

Aceste ore de legislație te ajută să ajungi la orele de traseu. Ideea e că înainte să ieși cu mașina pe stradă trebuie să știi legile, să știi cum să te comporți, iar asta dovedești prin completarea unor chestionare la care tre să iei cel puțin 22 de puncte. Ca la examenul teoretic.

Și acum, școala de șoferi în sine – condusul mașinii. O oră de traseu este ca la școală, adică 50 minute ora și 10 minute pauza. Fiecare instructor procedează diferit. Unii te duc la primele ședințe în poligon, alții direct pe stradă. Eu sincer nu am fost în poligon și nu cred că e o mare diferență între poligon și niște străzi necirculate, din zone cu case.

Oricum, lucrurile evoluează treptat. Înveți întâi aparatura de bord (de unde aprinzi luminile, pornești ștergătoarele, îți aranjezi oglinzile etc.), cum pornești și cum oprești mașina în siguranță (începe distracția cu ambreiajul). Încet-încet ajungi să mergi pe bulevard, te familiarizezi cu virajele în intersecții și pe străduțe din-astea mici, înveți manevrele specifice, iar în ultimele ore vei face o recapitulare.

Manevrele pe care instructorul trebuie să ți le arate sunt gararea cu fața, cu spatele și în spic, parcarea laterală, întoarcerea pe linia de tramvai. Și zic că trebuie să ți le arate pentru că foamea de bani e măricică, iar prin faptul că anumiți instructori nu-ți arată vreo manevră, ești într-un fel constrâns să-ți iei ore suplimentare.

De știut că ceilalți șoferi, când văd mașina inscripționată cu “Școala” pe care tu o conduci, o iau la fugă cât pot de repede. Te depășesc, te claxonează dacă cumva stai pe altă bandă decât prima, se comportă de parcă ei nu au învățat să conducă așa cum înveți și tu acum.

Ce mi s-a părut mie ironic, dacă pot zice așa, este diferența enormă dintre cum ești învățat să conduci la școala de șoferi și cum conduce lumea pe stradă. Cel mai des am auzit cuvintele “fin, calm”, să nu smucesc mașina, să frânez din timp ușor, totul să fie relaxat. Ar fi totul perfect dacă șoferii chiar ar conduce așa, nu?

Distribuie:

2 Comentarii

  • Reply 17.August.2010

    Peter Robert

    Mi-am luat permisul de conducere in 1999 la varsta de 24 ani dar si acum cand ma urc la volan conduc cu aceeasi placere. Daca o faci cu simt de raspundere si si te “distrezi” controlat sofatul este o placere si eviti riscurile!

  • Reply 27.September.2010

    Mascool

    Acum fac si eu scoala de soferi. Adica, mai exact, sunt la a 5-a ora :) Sa stii ca de obicei aia care te claxoneaza in trafic si care te injura sau mai stiu eu ce sunt soferii care conduc cel mai prost si fara prudenta. ei nu au invatat sa conduca… la ei a fost un talent :D

Lasă un răspuns

Atenţie! Noi suntem prieteni cu limba română şi nu mai acceptăm comentarii care nu respectă regulile de bun simţ ale gramaticii limbii noastre oficiale.
Îţi mulţumim pentru înţelegere.