ECDL, Cambridge, sau eşti un ratat/nu exişti

Bacalaureatul e spaima liceului. Şi profesori, şi elevi, cu toţii discutăm, în cei 4 ani de zile, de săptămânile fatidice de la sfârşit de a doişpea în care vom da “Examenul maturităţii”, cum e denumit obsesiv Bac-ul la ştiri. Tot de la ştiri am aflat că, în 2010, doar 66% s-au dovedit destul de maturi încât să treacă cu bine de test, şi să ia diploma care le va permite să intre într-o facultate pe teritoriu european.

Ca să mă opresc din stilul gazetăresc şi să îmi expun natural ideile vreau să vă pun următoarea întrebare: Câţi dintre voi n-au fost extrem de călduros îndemnaţi de profesori să vă luaţi carduri ECDL, manuale pentru CAE, IELTS şi, mai puţin, TOEFL, să daţi 462 de module de permis de conducere intergalactică a computerului de buzunar, să daţi “Tremendously high proeficiency in really seriously advanced english, for almost any situation”, pentru ca mai apoi să nu mai daţi decât juma` de bac? Cum, nu vă deranjează? Haideţi să facem un calcul.

ECDL. Un card costă cam 100 de lei. Tot „permisul” are şapte module, iar, după nişte muncă de detectiv pe care am făcut-o, am observat că fiecare modul are preţul variabil, în funcţie de liceu, însă nu mai mic de 50 de lei. Şi să nu uităm de manuale, care sunt 50 de lei cu toate. Asta în cazul în care vei lua, de fiecare dată, la fiecare modul pe care-l vei da, peste 75 de puncte, punctajul minim ca să-l treci. Dacă nu, le poţi repeta de câte ori vrei. Dar la sfârşit, cine o să rupă patul în ziua în care „fraierii” care n-au dat ECDL-ul or să dea competenţele digitale la bac? Normal că tu, dar până atunci mai sunt câteva hopuri de trecut; pentru echivalare, trebuie să închei formalităţile la un notar, unde în medie costă cam 100 de lei. La final, mândrule “şofer” de computer, ai câştigat o zi de somn şi alte câteva de neînvăţare a unor lucruri pe care deja le ştii în mare (cum adică nu le ştii? Nu ştii să porneşti un computer? Să dai un dublu click? Să intri pe mess? Cred că agricultura ar fi un domeniu mai potrivit pentru tine…). Şi asta pentru incredibila sumă de… 600 de lei. Minim. Doar n-o să pici vreun modul. Şi o să te duci acolo unde e fix 50 de lei modulul. Thank you mom! You`re the best daddy!

Cambridge. Cred că încă din fază embrionară poţi să înveţi după un manual, caiet de exerciţii, casetă/cd/dvd (depinde de mileniul în care te-ai născut) sau conversation book limba engleză. Clar nu e ceva rău, toti ştim deja engleza, şi părinţii dau cu drag lopeţile de bani ca noi să putem să ne descurcăm pe străzile Angliei singuri. Şi pentru că, cel puţin geografic, România e în Europa, la şcoală învăţăm engleza britanică. Aici apare în peisaj faimosul British Council, centrul cultural britanic din România, cu metodele de învăţare a limbii engleze de mai sus. Personal, n-am avut parte în generală de manuale care te pregătesc pentru testele de engleză, dar la liceu am primit, iar mai apoi am cumpărat, într-a 11-a, când manualele nu mai sunt gratuite, manuale cu cd-uri care, cu litere aurii gigantice, îţi indică încă de pe coperta lucioasă pentru ce tip de test te pregătesc. Aproape subliminal, de fiecare dată când scot manualul din ghiozdan, aud Vocea care îmi spune, obsesivo-repetitiv, să dau CAE, aceleaşi iniţiale pronunţate în alfabet englez care strălucesc şi pe manualul meu. Vocea este, evident, a profesoarei, care are ca aspiraţie finală trecerea cu A a tuturor elevilor de sub tutela ei. După, aproape în şoaptă, cu o frică misterioasă în ochi, ni se spune că avem şi alternative, şi anume TOEFL, care e pentru America, şi nu e bun, că voi mergeţi în Europa, sau IELTS, care nu e bun, că ţine doar doi ani.

Şi pentru troglodiţii pe care nu i-a convins încă, e pregătită să pună pe tapet ultimul şi cel mai de preţ avantaj: se echivalează cu proba de competenţe lingvistice de la acelaşi temut BAC.

Evident, CAE nu este lucrarea diavolului, şi nici ceva inutil, ba din contră. Toate bla bla-urile cu CV stufos au partea lor de adevăr, şi, cam peste tot, engleza e necesară şi un atestat e un mare avantaj. Iar pentru cei care vor să studieze în străinătate e imposibil fără aşa ceva. Însă advertisingul din jurul examenelor Cambridge e clar exagerat, incluzând “îndoctrinarea” din toate mediile în care se află un elev. Şi, contrar credinţei populare, nu chiar toate universităţile acceptă Cambridge-ul.

În punctul ăsta recunosc că exagerez pentru amuzament, şi încep să mă întreb dacă sunt oare singurul care se simte asaltat de oferta de examene care, pentru sume destul de mari de bani, te vor scuti de un mic deranj într-un viitor nu foarte îndepărtat. Sau dacă doar am avut ghinionul să mă nimeresc în astfel de conjuncturi. Dar sunt convins că nu mai e nimeni care să nu fi auzit deja de examenele de care am zis până acum, şi pe care să nu-l fi îndemnat profesorii/meditatorii/afişele din liceu. Personal, simt că fiecare elev e tratat ca un potenţial client, într-o situaţie tipic românească. Un bacalaureat cu trei probe principale, în jurul cărora se perindă mai multe teste de valoare redusă, atât de redusă încât şi ministerul educaţiei, şi elevii, îşi permit să nu le mai dea. Lăsând la o parte teoria conspiraţiei şi gândindu-mă la corupţia românească, nu mi se pare fantezist ca din banii grei pe care îi dăm, o parte să ajungă în plicurile cu şpăgi de prin ministere, licee, şi aşa mai departe. Sunt afirmaţii grele, ştiu, dar altfel nu-mi explic mania de a da aceste examene şi uşurinţa cu care sunt echivalate de minister. Iar mecanismul, dacă chiar ar exista, ar fi perfect, iar toată lumea ar avea ceva de câştigat, mai puţin providerii de bani, părinţii: elevul e mulţumit că nu dă cele două probe la bac, examinatorii păstrează grosul banilor, urmând ca facilitatorii să primească ce rămâne.

Până la proba contrarie însă, sunt curios dacă mai e şi altcineva dintre voi care e agasat de maşinăriile de bani din spatele examenelor, şi dacă până la urmă aduc mai multe beneficii decât am scris aici, pentru ca, în final, să merite să le susţinem.

Distribuie:

28 Comentarii

  • Reply 7.February.2011

    Oana

    am dat CAE si o sa dau si IELTS. but hell, in niciun caz ca sa-mi echivaleze bacul. din punctul meu de vedere, engleza la bac e o ridicare de medie.

  • Reply 8.February.2011

    Irina

    Doar ca nu iti ridica nimic ca media are doar alea trei subiecte principale. Când am dat eu ecdl era 25 lei un modul, acum costa 40. Nu prea au meritat cei 300 de lei dati, mai ales ca probele alea sunt foarte uşoare dar sunt unele facultati cum e dreptul unde te obliga sa dai ecdl si in liceu e mai ieftin.

  • Reply 9.February.2011

    Roxana

    Am dat si eu in vara CAE… Si am si luat! Recent m-am decis sa studiez in UK la faculate; si cu o destul de asteptata mirare, nu prea se accepta examenele Cambridge, desi sunt de la ei din cate stiu eu.. Te informeaza de Toefl-care, de altfel este american si IELTS-ul tot englezesc… Insa Cam-ul este ingrozitor de rar cerut. M-am stresat destul ca sa il dau, nu mai vorbesc si de efortul financiar. Pricipalele presiuni au inceput la scoala, unde profesorii, care mai mult ca sigur primesc un oarecare procentaj de la British Council(altfel, la drept vorbim, de ce ne tot inghionteau cu acest examen, cu care, in cazul in care vrei sa pleci din Ro nu prea faci mare lucru?!?;nimic de zis, in tara banuiesc ca este destul de folositor.
    Recent dupa ce m-am vazut si cu diploma in mana, care, intre noi fiind vorba, era doar un carton un pic mai grosut, fara nici urma de plastic, si pe care, daca o pierzi, trebuie sa platesti undeva in jur de 150 RON, am realizat cu amaraciune ca pot la fel de bine sa o folosesc in scopuri prea putin nobile decat a fost menita… Si anume la NIMIC!!
    In concluzie, ma vad obligata sa dau si TOEFL sau IELTS, acum cand va veni si bacul in cateva luni.. De competentele de la BAC nu mai zic nimic, incat sunt niste totale aberatii cu care poti sa te stergi de noroi pe talpi, o data ce le strangi intr-un dosar grosut de diplome la sfarsitul clasei a 12-a!!
    GL!

    • Reply 18.February.2011

      VS

      Roxana,

      Sunt tatal unui baiat (fost colaborator al acestui site..) care studiaza acum in UK si anul trecut a dat CAE. Cand selectam cele 5 facultati pentru UCAS (cred ca stii deja toata procedura) nu am gasit nici una care sa nu accepte CAE (in cazul nostru era luat cu A, dar se putea si cu B….chiar C). Faptul ca pe site-urile universitatilor de multe ori nu apare explicit CAE nu e o problema, intrebi prin mail si ti se confirma faptul ca se accepta CAE.
      Si nu rataci cartonul….dupa ce primesti acceptarea neconditionata va trebui sa trimiti o copie scanata la facultate…
      Toata stima pentru voi, cei care ati dat si luat CAE. E un examen mostruos (si partial inutil, exista celelalte alternative) dar priviti partea buna….bac-ul vostru de acum e o joaca fata de CAE..

  • Reply 9.February.2011

    Roxana

    * Sorry: unde ma refeream la grosimea cartonului, am vrut sa spun un carton subtirel :D

  • Reply 10.February.2011

    Andreea

    Foarte bun articol! Si da, probabil spun asta din subiectivism, dar sunt total de acord cu tine! Deja din octombrie profa de info si cea de engleza ma bat la cap aproape la fiecare ora sa imi dau examenele, si eu si restul colegilor mei (mai mult de jumatate din clasa mea deja au facut-o). Nu mi se pare corect sa dau 1000-1200 ron pe 2 diplome, numai ptr a mai sta 2 zile acasa, exact cum ai zis si tu. Mare diferenta intre cele ECDL, si Cambridge (sau oricare alt examen de engleza) si ce se da la bac, nu este foarte mare, gradul de dificultate cred ca este mai ridicat la examenul de engleza, totusi. La un moment dat cred ca o sa le dau, daca o sa imi fie cerute atunci cand aplic pentru un job. Pana atunci gandul de a arunca atatia bani ma sperie, nicidecum cele 2 examene, care nu ridica nici cea mai mica problema.

  • Reply 11.February.2011

    cristina

    Am dat ECDL, nu am avut nevoie de manuale si restul, ci mi-am gasit singura materiale si am luat fiecare examen din prima. Avand de ales intre CISCO si ECDL, am preferat ECDL si l-am dat/luat cand inca nu pomenea nimeni de echivalarea lui cu proba de la bac. Iar acum, daca stau sa ma gandesc bine, nu imi pare rau ca s-a intamplat asa. Pentru ca la scoala sunt niste jeguri de calculatoare, iar anul trecut a fost un mare scandal din cauza lor: fix cand s-a dat proba de bac, jumate din ele au cedat, probleme cu reteaua, etc. Foarte, foarte nasol mi se pare ca am cheltuit aproape 450 de lei pe toata “distractia”.
    Cat despre Cambridge, IELTS..am aplicat la o facultate in Scotia si din start mi-au spus ca hartia pe care o obtin la BAC cu nivelul la care am fost evaluata este egala cu 0. Deocamdata am putut aplica si fara certificatul de Cambridge, insa daca sunt admisa trebuie sa dau neaparat examenul pana la toamna. Da, ma simt oarecum agasata de toate cerintele si costurile si examenele astea, dar prefer oricand sa dau un Cambridge decat sa fiu pe picior de egalitate cu cel care se prezinta la BAC si abia leaga 2 cuvinte in engleza, insa e supraevaluat (las’ sa aiba si el acolo un nivel bun, nu stricam statistica). Desi probele astea orale, competentele digitale mi se par o prostie imensa (drept dovada, e suficient sa te prezinti la ele ca sa le treci), bine macar ca nu mai au calificative atasate care sa mareasca nejustificat media de la BAC.

  • Reply 14.February.2011

    Calin

    In principiu, concluzia generala, pe care am dedus-o si din partea voastra, e ca nu-si merita banii si CA CHiar nu prea avem ce face cu ele, nu? Nu e ca si cand as condamna ca niste oameni incearca sa faca profit, dar etica din spatele mediatizarii nu mi se pare deloc in regula. In Romania (nu stiu in alta parte cum e), parintii si elevii au tendinta sa-si asculte profesorii, si mai ales cand e vorba de ceva educativ banii apar mult mai usor de prin buzunare. Si de-aia testerii au tinitit reclama exact aici, exagerat ce-i drept; personal, cum am mai zis, ma simt constrans sa dau acest examen, plus ca se adauga si instinctul de turma… Voi ati da examenele daca s-ar micsora preturile?

  • Reply 5.March.2011

    Anca

    Stau intr-un examen sa-mi primesc diploma ECDL si m-am inscris pentru urmatoarea sesiune de examene Cambridge. ECDL-ul pe mine m-a costat doar 400 Ron si nu a fost chiar pura initiativa, in masura in care nu stiu daca o sa-mi ajute la ceva. Cambrdige-ul insa, cred ca se merita.

  • Reply 3.April.2011

    Alexa

    Foarte bun articolul! si asta nu pentru ca iti impartasesc opinia 100%, sau pentru ca nu o sa dau CAE/IELTS/ECDL (sau toate mentionate:P), ci pentru ca este lung si totusi captivant:D

    De ce dau examenele? Da! ECDL-ul este scump (la mine in liceu un modul este 60 de lei)… ei bine il dau pentru ca facultatile din strainatate nu recunosc diplomele de competenta primite la BAC, si pentru ca o diploma, recunoscuta, prin care imi demostrez competentele digitale este un plus la aplicatia mea.
    Si nu doar in strainatate este utila aceasta diploma… la ASE, la Universitate si la Politehnica, cu aceasta diploma iti echivalezi module sau examene… si da! cantareste la CV!
    Examenul CAE/CPE/IELTS/TOEFL este necesar tuturor elevilor romani care aplica in strainatate.

    Nimeni nu da aceste examene pentru o zi de somn… pentru cele 7 module ECDL inveti cateva ore… pentru un examen de engleza inveti luni, te stresezi si mai mult…. Cei care dau aceste examene sunt constienti ca ii vor ajuta in mai multe domenii BAC, facultate, aplicatii la diferite tabere/proiecte, job…
    Am colegi care refuza sa dea ECDL-ul… si asta nu pentru ca profa nu ar fi insistenta, ci pentru ca pur si simplu nu il considera util pentru ei… decizia aprtine fiecaruia…

  • Reply 16.April.2011

    Luanaaaa

    Am aplicat si eu prin UK-ul asta, e adevarat, nu ca fiind elev roman, dar trebe sa-mi dau cu parerea, ca doar vin dintr-o anumita tara, nu?:D De ECDL n-a auzit nimeni (doar daca nu vrei sa faci ceva cu informatica, dar nu ma refer la particularitati) si ai dreptate, Calin, CAE e mai mult ca sa fie, pe cand IELTS e cel pe care il cer majoritatea facultatilor…Pentru aplicatie, in UK, cel putin, spre deosebire de US, se pune accentul mai mult pe partea academica si nu pe partea extra-curriculara, asa ca orice activitati legate de subiectul ales care arata cat de “absorbit” esti de materia respectiva, ajuta la CV si personal statement. Daca nu vrei sa faci informatica sau o materie care implica folosirea calcului, etc. ECDL e cam degeaba…Daca, in schimb, te duci sa lucrezi cu nu stiu ce arhitect si sa-i “tii umbra” ca sa poti spune dupa aia ca stii cu ce se mananca arhitectura si cat de nemaipomenita este (exemplu simplist, bineinteles), se schimba lucrurile. Zic si eu, ca sa ma aflu in treaba, probabil. Good job, Calin, keep going:*

  • Reply 16.July.2011

    Simona

    Hahaha. Uite asa cum spui tu au stat pe capul meu si parintii si profesorii ca nu cumva sa intru in a12a fara ECDL dat. Si luat, bineinteles. Si uite asa am dat 120 de lei pe certificat, 50 si ceva de lei pe manuale (din cate imi aduc aminte) si apoi stai, frate, si invata. Si nu doar atat … mi se facuse rusine sa le cer alor mei cate 50 de lei pe saptamana pt un examen; apoi stateam stresata ca daca nu iau va trebui sa le cer iar… asta se intampla cu examenele la mine la liceu. In schimb, am dat unul dintre module si la ei la centru unde taxa a fost de 60 de lei si acolo chiar nu te baga nici d**u in seama daca nu stiai. Eventual se mai uitau si urat la tine si te tratau cu indiferenta.
    Si stii cand le-am terminat? Acum, pe 4 iulie. Deci iti imaginezi ce am facut eu in ultima vacanta in care ma mai pot bucura de libertate? Am invatat, da. Partea buna e ca le-am si luat pe toate din prima. Acum cica voi primi diploma abia la toamna. P.s.: mai costa si aia 30 de lei. Cat despre notar nu mi s-a spus nimic.. Sper totusi sa fac vreo branza cu ea.

  • Reply 27.July.2011

    andrei

    Interesant articol. Eu am dat si ECDL(toate cele 7 module) si l-am luat, aproape toate modulele le-am luat cu 95-100%. Cat despre Cambridge, am aflat ieri ca am luat CAE cu C, si sunt destul de mandru de asta. La BAC imi ramane Matematica(M1), Lb. Romana si Informatica(I2). Competentele le pot echivala cu aceste atestate. Nu stiu cum ai face tu, daca ai avea BAC la mate(m1) si ai sta sa faci din mii si mii de variante pt. engleza. Oricum e relativ simplu in comparatie cu Cambridge-ul. La anul ma asteapta alte atestate… CISCO, ORACLE si atestatul la informatica. Nu le fac pt. grosimea dosarului, dar eu spun ca sunt destul de importante, avand in vedere ca am si diplome de merit la concursuri judetene/nationale. O sa fie importante si pt. facultate, si pt. mine(in viata), deoarece doresc sa ma angajez dupa liceu la o firma de calculatoare, poate, ceva unde m-ar primi si fara facultate, si pot demonstra ca am aptitudini in acest sens cu atestatele. Sper sa fie toata treaba ok la mate, ca in rest nu imi fac probleme. O sa invat in continuare, e destul de greu la mate, in special la profilul meu, dar o sa reusesc eu!

  • Reply 27.July.2011

    andrei

    Aaa, am uitat sa spun. Profii nu au insistat sa dau nimic. Pt. ECDL nu am invatat nimic, nimic si nu am avut probleme, iar la Cambridge, fac de aprox. 12 ani engleza, ceva-ceva trebuia sa fac. Majoritatea profilor indruma elevii catre examene ca sa faca pregatire cu ei, sa isi scoata bani, dar eu nu am facut pregatire niciodata, la nimic, nu se merita, pur si simplu. Oricum… sunt destul de importante, si daca ai obiecte grele la BAC, mai bine nu te complici cu invatatul si dai atestatele astea, pt. ca atunci e destul de nasol sa te concentrezi pe mai multe materii deodata.

  • Reply 22.September.2011

    alina

    bravo!! este atat de exasperanta si pentru mine aceasta propaganda uriasa din jurul tuturor acestor atestate….

  • Reply 29.September.2011

    lav

    legat de articol, nu sunt de acord ca esti fraier fara teancu de diplome. sunt folositoare (intr-o oarecare masura ) ce-i drept

    pentru cel interesati sa dea un examen de limba engleza recomand TOEFL iBT (internet based test). eu l-am dat pentru ca vreau sa aplic in state iar in strainatate este acceptat in foarte multe locuri.

    de ce sa dai TOEFL? examenul testeaza skill-uri, nu invatatul pe de rost. testeaza capacitatea de a sintetiza texte si materiale audio, de a scrie un eseu de opinie, de a raspunde la intrebari de vocabular sau de intelegere a unui test. la speaking ai de vorbit despre tot felul de lucruri de la intrebari de baza pana la unele complicate care cer analizarea unor solutii prezentate anterior

    pentru cei interesati, taxa este de 200 de dolari, dar merita. este un examen foarte folositor, invatatul pt el nu este obositor, iar pentru a fi user experimentat la bac trebuie doar sa iei 65 din cele 120 de puncte

    detalii http://www.ets.org/

    iar cu ecdl, fiind intr-o clasa de info intensiv, profu de info insista sa il dam, dar personal nu mi se pare ca merita. se scumpeste de la zi la zi si nici nu poti spune ca avandu-l chiar demonstrezi cunostiinte consistente de manevrare a calculatorului. invatatul pt proba de competenta sigur nu va dura mai mult de 3-4 zile si oricum testeaza programe office pe care noi in liceu le-am tot folosit pentru proiecte sau altele

    bafta tuturor, oricum. daca vreti sau nu sa dati examene e decizia voastra, dar informati-va inainte sa nu va treziti ca nu v-ar fi folositor cum mentiona roxana

  • Reply 8.October.2011

    ADa

    TOEFL se da doar la Bucuresti ?? stie careva?

  • Reply 17.March.2012

    tech

    Deci eu sunt in a 9-a si pot sa spun ca am un nivel la engleza relativ bun, desi nu prea am studiat. Ma descurc foarte bine la citit si scris, doar vorbit si ascultat nu ma descurc prea bine pentru ca eu am invatat citind foarte multe chestii in engleza. As vrea sa stiu care sunt examenele pentru US/UK. Nu vreau un examen foarte simplu care-l trece 95% din lume, vreau ceva mai greu care sa demonstreze ca eu chiar stiu aceasta limba si ca m-as descurca in alte tari in care se vorbeste engleza. Multumesc.
    -tech

  • Reply 26.January.2013

    Sup

    Unele chestii sunt cam exagerate. De ex. o copie legalizata la notar costa nu mai mult de 10 lei pt un permis ecdl, si nu 100 cum zici tu

  • Reply 6.May.2013

    Jkk

    Eu personal nu am dat ECDL-ul pentru ca nu i-am vazut rostul.Poate se vor gandi unii:,Ce bah, ca daca nu ai ECDL nu stii office”…aia sa o creada ei ca eu personal folosesc office din clasa a 6,toate partile inafara de (acces si outlook) asa ca nu imi trebuie ca sa demonstrez ca stiu…dau un examen unde mi se cere si gata.

    Cat despre Cambridge eu am avut noroc….de ce spun asta?Pentru ca eu l-am dat pe gratis….adica profesoara mea de la clasa fiind inspector pe vreamea aia primea de la organizatori in judet cateva locuri(vreo 2) gratis pentru a le impartii la cineva vrea ca si reclama la examen.Mie mi-a dat unul pentru ca a vazut ca mi-ar trebuii(ma duc la studii in strainatate) si vroiam sa dau Toefl…l-am luat cu A(89/100) si toata lumea fericita.Faza e ca am in clasa care au dat 570 de lei aprox pt el si l-au luat cu C sau B…..oricum am zis ca am avut noroc ca era sa dau banii pt toefl chiar ziua urmatoare.

    Nu imi fac echivalare la Cambridge pt ca ar costa cam 100 de lei si nu are rost…oau scap de o zi de bac…pfff…de parca mi-ar sta in cale Bac-ul la Engleza si la info.

    Eu zic asa pt cei ce stiu ca le va folosi ECDL sa il dea(dar nu ca si echivalare sau ca am o diploma in plus [care e cu bani] care poate imi va folosi) si cu Cambridge sa il dea daca sunt in stare pt ca pana la urma nu ai nimic de pierdut….eu fiind in clasa a 12 acum m-am cam saturat sa aud ca dau Cambridge si ECDL sa scap de Bac…e cam penal tinand cont ca CAE e mai greu ca bacul(nu vorbesc despre FCE care dupa mine daca il dai esti retardat).

  • Reply 3.August.2013

    Diana Rugina

    Buna.Eu vreau sa urmez UMF G.Popa Iasi ,ce examene mi-ar folosi -in viitor- poate pt . a prinde un job mai bun in strainatate? ECDL nu l-am dat si nici nu-l voi da pt.ca nu mi-e de folos in domeniul pe care vreau sa il urmez ,asa ca m-ar interesa cele de limbi straine. Ce imi recomandati?

  • Reply 27.November.2013

    Vlad

    Eu personal nu am dat ECDL, dar am avut colegi în clasa câte l-au dat în speranța că le va folosi la ceva. Ai încercat și pe mine sa ma atragă în sistem cu argumentul suprem :,, scapi de proba la bac de info”Am rămas cam cu gura căscată când am auzit ca asta era argumentul suprem. Acum studiez in Austria și nu mi-a cerut nimeni nimic legat de ECDL. E degeaba din punctul meu de vedere. Cu banii aia dai un examen de limba dacă vrei.

    Acum despre limba. Ei am Cae luat cu C2,dar norocul meu e ca nu am plătit pentru el ca am prins un loc în setul de candidați cu locuri gratis pentru reclama cum ar veni. Dacă îți pui în gând sa mergi afara un test de engleza ar fi bun, mai ales dacă se dorește a merge în Marea Britanie. Aici la studii nu m-i s-a cerut, pentru ca limba e germana dat eu mai întâi fac un an de limba cu predare în germană cu posibilitatea de aîntreba engleza dacă nu înțelegi ceva. Toți profii vorbesc engleza.

    Acum depinde de fiecare ce vrea sa facă. Permisul de calculator e în plus după mine, dar examenul de limba este un plus.

  • Reply 29.March.2014

    Catalin

    Eu sunt in clasa a 12-a si am dat ECDL-UL anul trecut(125 inscrierea+ 50 lei fiecare modul) si din fericire le-am luat pe toate din prima.Cred ca cel mai mult m-a enervat ACCESS-ul pentru ca nu mai lucrasem in baze de date pana atunci.Anul asta (in martie ) am dat Cambridge-ul mai exact FCE din 2 motive
    1.Nu eram prea sigur pe fortele mele si mi-era frica sa dau CAE
    2.CAE este mai tarziu si nu mai venea diploma la timp pentru echivalare.M-a costat examenul 600 lei+ orele de pregatire aproximativ 1 an jumate+ drumul pana in bucuresti si cazarea… .peste 2000 lei sigur
    Una peste alta sunt multumit ca le-am dat (insa mi se par cam scumpe dar asta e democratia ai nevoie de ”hartii”) si acum astept sa imi vina rezultatul la Cambridge

  • Reply 21.February.2015

    Georgiana

    De ce pui virgula ( , ) inainte de “sau”?????

  • Reply 17.November.2015

    rours70

    Permisul Ecdl nu e extrem de folositor,poate fi cerut in anumite contexte cum ar fi echivalarea unor cursuri dar este foarte bun deoarece te scapa de proba la bac si de o zi in plus la Bac,care inseamna ceva cand esti stresat si vrei sa mai repeti.In plus la mine in clasa doar 2 au obtinut avansat la proba de Tic restul mediu iar eu am luat avansat fiindca m-am obosit sa citesc de pe manualele alea pe care am dat 5 lei de fiecare :)) si sa ma prezint la sesiuni.Si pe langa faptul ca am invatat trucuri de care habar nu aveam din simpla utilizare a calculatorului este posibil sa scapi si de cursul de Tic la facultate.As fi dat si examen de limba dar am fost de dupa-amiaza in clasa a 11-a si nu am mai avut timp.
    Asa ca daca tu nu ai avut posibilitati materiale sa dai un examen de genul acesta ar trebui sa nu iti expui nervii pe internet mai ales cand nu stii despre ce este vorba.Doar cand ai examenul vezi cum este de fapt si care sunt capcanele lui oricat de simplu ar parea din exterior.

  • Reply 3.March.2016

    andra

    Daca vrei sa mergi la o facultate din strainatate unde se preda in engleza, degeaba iti dai bac-ul. Este doar de nivel B2. Daca nu la toate, atunci la marea majoritate a acestor universitati ti se cere sa ai un nivel C1 sau C2.

  • Reply 9.May.2016

    Roxana

    Cat de mult invatati pentru un examen ca IELTS sau CAE ?

Lasă un răspuns

Atenţie! Noi suntem prieteni cu limba română şi nu mai acceptăm comentarii care nu respectă regulile de bun simţ ale gramaticii limbii noastre oficiale.
Îţi mulţumim pentru înţelegere.