Cupa 1 2013 s-a încheiat cu un workshop

Marţi, 10 decembrie, a avut loc premierea câştigătorilor Cupei 1, ediţia cu numărul 12, dar şi un workshop interactiv care a avut ca temă principală promovarea sportului în şcoli şi licee.

Cupa 1 2013 s-a încheiat cu un workshop

La discuţie au participat Gabriela Szabo (atletism), Cosmin Matei (fotbal), Otilia Bădescu (tenis de masă), Mihai Covaliu (scrimă), Irina Deleanu (gimnastică ritmică), Monica Roșu (gimnastică), Camelia Potec (înot), Gabriel Solomon (atletism), Virgil Stănescu (baschet), Virgil Căruțașu (baschet), Flori Preda (handbal), Adela Răducă (volei), Maria Picioroagă (volei), precum și vedetele Carmen Brumă, Cristian China-Birta (Chinezu’) și Dana Rogoz.

Temele care au fost atinse în cadrul discuţiei au ţinut de entuziasmul cu care se practică sportul, importanţa practicării acestuia, frumusetea unui sport, cum să motivăm părinţii pentru a trimite copiii la diferite activităţi sportive şi cum se poate mediatiza sportul.

Cupa 1 2013 s-a încheiat cu un workshop

Pentru început, s-a ajuns, de comun acord, la ideea că orele de educaţie fizică din şcoli şi licee trebuie reinventate, aşa cum susţinea şi Gabriela Szabo. Nu trebuie doar informare, ci şi să se facă sportul mai atractiv, mai interesant şi, mai ales, trebuie promovate modelele, a concluzionat Virgil Stănescu.

Fotbalistul Cosmin Matei a declarat că pentru a stimula interesul față de activitatea sportivă se recomandă promovarea şi susţinerea campionilor, însă rolul principal în trimiterea elevilor către diferite jocuri sportive le revine părinților și profesorilor. Aceştia din urmă trebuie să înceapă să conștientizeze importanţa pe care o are sportul în formarea elevilor şi menţinerea unei vieţi sănătoase.

Cupa 1 2013 s-a încheiat cu un workshop

Sportul va trebui să ajungă la acelaşi nivel cu jocurile video, cele din urmă câştigând teren datorită interactivităţii şi amuzamentului pe care le oferă. Astfel că ora de educaţie fizică va trebui să devină una distractivă, nu una de militărie. Acest lucru este important deoarece datorită sportului se deprind diferite abilităţi şi se învaţă multe valori care ajută ulterior în viaţă.

S-a ajuns, de asemenea, la concluzia că fiecare dintre noi trebuie să treacă prin mai multe sporturi pentru a face cunoştinţă cu diferitele moduri de abordare, pentru ca apoi să aleagă activitatea cu care se identifică. Iar apoi, trebuie să se ia în calcul că nu orice sportiv este unul de performanţă, ci există şi “sportivi de masă” – cei care practică sport pentru recreere şi pentru menţinerea unei vieţi sănătoase. Trebuie să înţelegem că suntem mai întâi elevi, studenţi şi abia apoi sportivi.

Cupa 1 2013 s-a încheiat cu un workshop

Pe lângă regândirea orelor de sport, va fi nevoie şi de oferirea unor exemple personale. Atât sportivii de performanţă, cât şi profesorii de educaţie fizică trebuie să fie nişte modele pentru tineri. Imaginea şi exemplul personal reprezintă cele mai puternice arme în promovarea ideii de a face diferite sporturi.

Printre punctele de vedere discutate în cadrul worshop-ului s-au numărat și extinderea programei școlare, aspecte legate de competitivitatea excesivă a părinților și profesorilor, precum și optimizarea raportului între studiu și sport.

Dezbaterea a avut loc între cele două Gale Festive de Premiere a campionilor Cupa 1 2013. Așadar, a fost momentul prielnic pentru a descoperi noi metode de a promova ideea de sport în rândul tinerilor.

Mai multe fotografii de la eveniment»

Tu practici vreun sport? Dacă da, cum i-ai convinge pe cei apropiaţi să îţi urmeze exemplul?

Distribuie:

Corina Niţescu

Perioada în care trăim nu ne mai ajută să ne bucurăm de lucrurile mărunte. Tocmai de aceea evenimentele, cărţile şi filmele pe care le recomand sunt câteva dintre micile bucurii care mă ajută pe mine, şi sper să te ajute şi pe tine să vezi lumea cu alţi ochi.

Spune-ne părerea ta

Atenţie! Noi suntem prieteni cu limba română şi nu mai acceptăm comentarii care nu respectă regulile de bun simţ ale gramaticii limbii noastre oficiale.
Îţi mulţumim pentru înţelegere.