Băuturile nopţilor albe

Băuturile nopţilor albeCu toţii am trecut prin perioade de stres şi nesomn în care simţeam că nimic nu ne mai poate salva în afară de un pat mare şi o pernă. Fie că e vorba de perioada testelor, de perioada examenelor, sau pur şi simplu de un moment în care ai mult de lucru, ai simţit pe pielea ta ce înseamnă să trebuiască tragi de tine să nu adormi.

Cele mai întâlnite metode de trezire în miez de noapte sunt: Coca-Cola/Pepsi, energizantele sau cafeaua. Hai să le luăm pe rând şi să vedem cu ce avantaje şi dezavantaje vin aceste băuturi la pachet.

Să începem cu băuturile pe bază de cola. Toată lumea le îndrăgeşte, toată lumea le consumă şi toţi le aprecează efectul “energizant”. Când vrei să stai până târziu în noapte pentru a desfăşura activităţi intelectuale, îţi iei lângă tine prietenul pe bază de cola. Îl îngrijeşti, îl păstrezi la rece şi îl consumi atunci când ochii dau semne de oboseală.

Băuturile nopţilor albe

Dar consumul excesiv de Coca-Cola/Pepsi aduce şi probleme. În timp, acidul fosforic conţinut de astfel de băuturi carbogazoase afectează rinichii şi duce la apariţia unor boli cronice. De asemenea, cantităţile mari de zahăr conţinute de băuturile de cola duc la dependenţă şi pot provoca şi ele diferite afecţiuni.


Cum Cola aduce mai multe dezavantaje decât avantaje, încercăm să trecem la energizante. Cumperi mai puţin, bei mai puţin, dar plăteşti mai mult. Aceasta ar fi o primă judecată bazată pe reacţia directă pe care o ai când ieşi din magazin.

Începi şi bei energizante. Îţi dai seama că o cutie te trezeşte, dar fiind obişnuit cu cantităţile industriale pe care le consumai atunci când erai amic cu Cola, mai bei una. Deja inima-ţi bate de parcă ar vrea să părăsească corpul. Nu te mai poţi concentra, nu te gândeşti decât la faptul că trebuie te apuci să ţopăi prin casă, sau să sari pe pereţi. Dar nu aici îţi doreai să ajungi, nu?

Băuturile nopţilor albe

Pe lângă faptul că toată seara ta a fost compromisă din cauza consumului excesiv de energizante, trebuie să te gândeşti că totul nu se termină aici. Anumite combinaţii de ingrediente pe care le găseşti în energizante ajută la apariţia unor boli, iar consumul unei cantităţi mari de băuturi energizante poate duce la deshidratare, vărsături şi alte probleme pe termen lung.


Cum nici cu energizantele nu o duci pân’ la capăt, încerci cu cafeaua. Băutură binecunoscută de toată lumea, cafeaua este adesea folosită în situaţii de stres şi nesomn. Problemele apar însă din momentul în care începi să pregăteşti licoarea magică. Dacă nu eşti experimentat, este greu să realizezi o cafea bună. Uneori iese prea tare, alteori iese un fel de apă colorată, aşa că destul de greu ajungi la compoziţia perfectă.

Băuturile nopţilor albe

După ce o prepari, rămâne doar să te bucuri de efectele ei “de trezire”. Dar şi aici intervine problema limitei. În cazul în care nu ştii să te opreşti la timp, rişti să îţi petreci seara tremurând ca o piftie şi aşteptând ca efectul cofeinei să îşi ia rămas bun. De asemenea, bătăile mai rapide ale inimii, precum şi stările de nervozitate şi nelinişte sunt alte efecte secundare ale consumului excesiv de cafea. Pe lângă toate acestea, experienţa proprie mă împinge să îţi spun că uneori cafeaua, în ciuda efectelor aşteptate, dă şi o uşoară stare de somnolenţă.


După cum ai putut observa, nicio băutură bazată pe cofeină nu îţi aduce mai multe beneficii decât neplăceri. Dar cum ar fi să afli că există o băutură sănătoasă, des folosită şi bună în astfel de situaţii?

Dacă vrei să ai parte de o seară liniştită în care să studiezi sau să lucrezi, eu îţi recomand sucul de lămâie. O porţie de limonadă te va înviora instant, îţi va potoli setea şi te va ajuta să te concentrezi la ceea ce aveai de făcut.

Băuturile nopţilor albe

Un pahar de suc de lămâie, servit cu gheaţă şi mentă nu numai că te va trezi la viaţă, dar te va şi răcori. Astfel că, în loc să ajungi să foloseşti metoda duşurilor reci, va fi nevoie doar să deguşti o băuturi răcoroasă şi efectele se vor vedea imediat. De altfel, mirosul plăcut de lămâie şi mentă îţi va fi alături toată seara şi te va înviora de fiecare dată.

Tu cu ce băuturi rezişti în nopţile albe?

Distribuie:

Corina Niţescu

Perioada în care trăim nu ne mai ajută să ne bucurăm de lucrurile mărunte. Tocmai de aceea evenimentele, cărţile şi filmele pe care le recomand sunt câteva dintre micile bucurii care mă ajută pe mine, şi sper să te ajute şi pe tine să vezi lumea cu alţi ochi.

5 Comentarii

  • Reply 22.March.2012

    Alex

    pai in primul rand cu prima ocazie chiar vreau sa incerc sucul de lamaie. pana acum cafeaua ma tinea treaz o noapte intreaga.
    si inca ceva coca cola niciodata nu a avut, cel putin pentru mine, un efect de revigorare/energizant.

    • Reply 22.March.2012

      Corina Niţescu

      Alex, abia aştept să ne spui cum a fost prima experienţă cu suc de lămâie în loc de cofeină. La mine a mers perfect această alternativă, aşa că îmi doresc să văd dacă funcţionează în cazul mai multor persoane.

  • Reply 2.April.2012

    Razvan

    In general daca beau cafea/cola nu ma mai pot concentra. Cu energizant am incercat doar o data dupaia am trezit pe toata lumea si ziceam glume pana dimineata (e periculos energizantul pentru mine :)) ) De obicei ma chinui sa stau trez, dupa un timp te obisnuiesti dar trebuie sa incerc si eu limonada

    • Reply 5.April.2012

      Corina Niţescu

      Înseamnă că soluţia cu lămâia a venit la fix!

      După ce încerci reţeta de stat treaz până târziu în noapte, spune-mi dacă a avut efectul dorit.

  • Reply 4.June.2012

    Miruna

    Well…suc de lamaie nu am incercat. Cola are efect doar pe termen scurt. Daca inca nu ti-e somn, dar stii ca in urmatoarele 3 ore e posibil sa vrei la paturica si mai ai treaba, e super revigorant sa ai o sticla de cola rece langa tine in timp ce lucrezi. Cafeaua la mine nu prea merge. Ma tine treaza, dar pe un sistem de “zombie”, in care nu ma pot concentra. Energizantele undeva mai sus de cola, imi ofera energie pentru treaba, dar e posibil sa mi se faca somn si in acelasi timp risc sa devin irascibila, dar avand inca o doza de energie, incep sa ma concentrez pe cu totul alte lucruri. Ce ma ajuta cel mai mult, dar strict pentru situatii limita (noaptea de dinainte de examen) si atunci cand iti permiti sa te refaci a doua zi: o cana de 3in1(ceva mai safe decat cafeaua normala in astfel de situatii)+ o cutie de energizant+ceva de crontzaneala si apa plata cat mai rece cand simti ca inima o ia razna :).

Lasă un răspuns

Atenţie! Noi suntem prieteni cu limba română şi nu mai acceptăm comentarii care nu respectă regulile de bun simţ ale gramaticii limbii noastre oficiale.
Îţi mulţumim pentru înţelegere.