Apă potabilă pentru toată lume? Un vis care nu a devenit realitate.

Trăim într-o perioadă a conştientizării. O perioadă în care oamenii realizează cât de multe resurse consumă în condiţiile în care ele nu sunt regenerabile, sau ele nu sunt disponibile în aceeaşi măsură pentru toată lumea.

Printre problemele de care oamenii au devenit conştienţi este consumul apei în neştire şi poluarea acesteia. Câteva date publicate de Water.org arată că:

  • 780 de milioane de oameni nu au acces la surse îmbunătăţite de apă, aproximativ unul din nouă oameni.
  • 3,41 milioane de oameni mor anual din cauza apei, a canalizării şi a igienii legate de fiecare dintre acestea.
  • Criza apei şi a canalizării provoacă moartea mai multor oameni prin intermediul bolilor decât o face orice alt război susţinut cu arme.
  • Oamenii care locuiesc în aşezări neoficiale (de exemplu mahalale), plătesc de 5-10 ori mai mult pe un litru de apă decât oameni bogaţi care locuiesc în acelaşi oraş.
  • Un american care face un duş de aproximativ cinci minute foloseşte mai multă apă decât foloseşte o persoană oarecare dintr-o ţară în curs de dezvoltare pentru întreaga zi.
  • Apă potabilă pentru toată lume? Un vis care nu a devenit realitate.

    Proiectul Water.org îşi propune să aducă o mână de ajutor persoanelor din ţările aflate în curs de dezvoltare şi are ca scop descopeirerea unor soluţii reale şi adoptarea unor modele financiare care să ajute la crearea unei lumi în care fiecare om să poată bea apă potabilă.

    La acest proiect s-au alăturat şi cei de la Levi’s care au creat o linie de jeans care folosesc mai puţină apă în producţie. De la cei 42 de litri care erau folosiţi în ciclurile de spălare obişnuită, s-a ajuns la utilizarea unei cantităţi mult mai mici de apă datorită micşorării numărului de cicluri de spălare, sau a introducerii procesului de ozonizare în timpul spălării.

    Prima colecţie apărută sub numele de Levi’s WaterLess a fost lansată în primăvara anului 2011, iar de atunci compania continuă să producă perechile de blugi folosindu-se de acest proces.

    Pe lângă procesele care ţin propriu-zis de fabricarea perechilor de jeans, Levi’s a adăugat o etichetă care aduce în atenţia consumatorului o serie de informaţii care îl ajută pe acesta să aibă un imapct mai redus asupra mediului. Campania “Care Tag for Our Planet” a ajutat la inscripţionarea etichetelor cu mesaje de a reduce numărul spălărilor, sau utilizarea îndeosebi a apei reci, precum şi donarea perechilor pe care nu le mai îmbrăcăm.

    Deşi proiectul Levi’s poate părea doar unul de marketing, consider că este important ca mai multe firme producătoare de îmbrăcăminte să atragă atenţia asupra poluării şi mai ales a metodelor uzuale de protejarea a mediului înconjurător.

    Cred că Levi’s a făcut o treabă excelentă prin promovarea acestei linii WaterLess şi prin atenţionarea cumpărătorilor asupra efectelor de durată pe care le au activităţile casnice obişnuite, precum spălarea hainelor.

    Iar campania vizuală a Levi’s WaterLess arată cam aşa:

    Apă potabilă pentru toată lume? Un vis care nu a devenit realitate.

    Apă potabilă pentru toată lume? Un vis care nu a devenit realitate.

    Apă potabilă pentru toată lume? Un vis care nu a devenit realitate.

    Sper să pot auzi în următorii ani că Water.org şi Levi’s WaterLess sunt două proiecte care au adus un beneficiu real oamenilor ce aveau nevoie de apă potabilă.

    Tu ce părere ai despre campaniile Water.org, Levi’s WaterLess şi Care Tag for Our Planet?

    Distribuie:

    Corina Niţescu

    Perioada în care trăim nu ne mai ajută să ne bucurăm de lucrurile mărunte. Tocmai de aceea evenimentele, cărţile şi filmele pe care le recomand sunt câteva dintre micile bucurii care mă ajută pe mine, şi sper să te ajute şi pe tine să vezi lumea cu alţi ochi.

    Spune-ne părerea ta

    Atenţie! Noi suntem prieteni cu limba română şi nu mai acceptăm comentarii care nu respectă regulile de bun simţ ale gramaticii limbii noastre oficiale.
    Îţi mulţumim pentru înţelegere.