Am fost la marşul GayFest 2009

Am fost la marşul GayFest 2009 şi personal m-am întors dezamăgit. Mă aşteptam să fie mult mai multă lume decât în 2008 dar desigur că m-am înselat. Traseul a fost scurtat la jumătate (aproximativ), evenimentul în sine deşi a fost mai “vesel” (cum îl consideră unii) – eu l-am văzut doar mai “gălăgios” şi mai “attention whore”-like şi după ce că am fost puţini… cred ca a fost un jurnalist la 3 oameni din marş… ceea ce nu ştiu dacă-i bine sau rău dar… mie nu-mi place.

Punctul de întâlnire a fost super-ciudat. Poate de asta am şi fost aşa puţini. Dacă nu cunoşteam super-mulţi oameni care se duceau la acest marş probabil că nu găseam singurel punctul de întâlnire…

S-au dat fluiere şi s-a făcut o gălăgie imensă. Chestia asta n-am înţeles-o. Suntem la un meci de fotbal sau ce? Aşa vă exprimaţi voi fericirea, fluierând? Păi mă dureau urechiile. Nu ajungea muzica de la maşina din faţă oare? Deci NO MORE fluiere next time please.

Au fost femeile alea… travestiţii vasăzică. Frate, n-am nimic cu un om care-i gras, urât, scund, normal etc. dar… de ce caută atenţie în halul ăsta? Imaginea travestitelor în fustă mini va ajunge la poporul care stă pe canapea după ce raspunde toată ziua la telefoanele din partea băncilor… Şi cum să nu se enerveze omul când vede un om relativ “mascat” (căci nu cred că un travestit merge asa 24/24 pe stradă) ieşind în stradă şi făcând “gălăgie”?

M-au filmat şi pe mine… e adevărat… dar pe ele/ei (nu ştiu cum preferă să fie numiţi, scuze) le-a/i-au filmat de vreo 10 ori mai mult deşi ele/ei sunt oarecum mai neinteresante/ţi. Dacă vrei să filmezi travestiţi îi găseşti oricând, nu doar la marşul gay… Ideea e că oameni simpli au ieşit în stradă ca să ceară nişte drepturi precum: “Căsătoria între oameni de acelaşi sex.“, nu că niste travestiţi pot dansa prin oraş…

Marşul a fost un nimic. Ştiţi de fapt ce am făcut noi? Ne-am strâns nişte oameni într-un loc şi ne-am făcut poze ca să le arătăm lumii. Yay, super… Not.

Sunt supărat că anul ăsta a fost o paradă, o fanfară, nu un marş care zice: “Băi idioţilor care daţi legi acolo sus în casa aia mare, vrem şi noi X, Y, Z. Şi băi idioţi care aveţi ceva cu noi, nu ne pasă de voi.“. Când faci un marş îl faci cu un motiv… şi eu nu ştiu de ce am mărşăluit azi. Am dansat pe un bulivard, am fluierat ca să mă audă oamenii din blocuri, am facut mizerie pe străzi… şi în rest? Am mărşăluit pentru că-s mândru? Deci mândru-s doar azi? Nu cred că de aia am mărşăluit azi 150-200 de oameni…

Şi mai e ceva…

Cati politicieni romani au venit la mars? Nici unul. Un europarlamentar britanic a venit. Ambasadorul Marii Britanii a avut timp sa vina. Ambasadorul Olandei a venit cu sotia si fetita. Si-a gasit timp sa vina la mars si un parlamentar francez. Au venit si ambasadorii Cehiei si Suediei (din cate spunea Florin Buhuceanu). Din Romania n-a venit nimeni. Nici un om politic, nici o oficialitate. via.

Şi pe lângă toate astea… Eu nu înţeleg unde-s oamenii LGBT. Anul trecut erau mai mulţi. De ce vecinul meu care este LGBT n-a venit la marş? De ce avocatul meu de acum 2 ani n-a ieşit azi în stradă? Le e ruşine? Oare? Toţi oamenii din jurul lor le ştiu orientările sexuale. Deci ce se întâmplă? De ce scade numărul de oameni care vine la marş?

Eu merg pentru că vreau ca oamenii care se iubesc şi vor să se căsătorească să o facă legal. Eu merg pentru că cred că un orfan poate să fie crescut de doi părinţi de acelaşi sex de cel puţin 10 ori mai bine decât într-un orfelinat.

Anul ăsta am fost dezamăgit… Sper că la anul să fie mai bine totuşi.

Şi poze deci:


Am fost la marşul GayFest 2009

Am fost la marşul GayFest 2009

Am fost la marşul GayFest 2009

Am fost la marşul GayFest 2009

Ariel (312 articole) [81 vizualizări]

Da, ăla e numele meu adevărat... şi nu, nu sunt detergent şi nici sirenă precum mulţi ar crede. Sunt moody (vasăzică îmi schimb repede mood-ul) - dacă acuma sunt vesel şi agitat, următoarea secundă pot să fiu supărat şi tăcut. Sunt obsedat de internet (internaut autorizat), îmi place să spun tuturor ce îmi displace, urăsc franceza şi ştiu (în limita stocului disponibil) ebraică. Susţin tot ce-i verde, ecologic, gay şi ne-creştin.


S-ar putea să te mai intereseze:

GayFest 2009

GayFest 2009

Am fost la marsul GayFest 2008

Am fost la marsul GayFest 2008

Lupt cu prostia şi prejudecata

Lupt cu prostia şi prejudecata

Roblogfest 2009

Roblogfest 2009

Poţi să laşi un comentariu sau un trackback.


30 comentarii la “Am fost la marşul GayFest 2009”

  1. Ronnie says:

    cum ar veni s-a romanizat si Gayfestu – sa se fi pierdut in bunele intentii?

  2. Ariel says:

    nu stiu daca s-a romanizat sau sunt eu exagerat. … cert e ca eu n-am fost prea “Satisfacut” de cele petrecute…

    parerea mea e ca toata chestia asta are loc pentru a semnala faptul ca populatia vrea sa-i acceptam pe lgbt si ca suntem foarte okei cu diversitatea. eu credeam ca e normal ca la acest mars sa vina tot mai multi si marsul sa fie cat mai consistent… in schimb n-a fost asa. ceea ce ma intristeaza.

    a fost un mars vesel pentru unii – cu muzica multa, cu culori multe, etc… si asta pentru ca “acceptam diversitatea” dar… simt ca nu mi-am atins scopul ducandu-ma la dans pe strada. maybe its just me.

  3. [...] EDIT: Am scris aici cum mi s-a parut si am pus si poze. [...]

  4. cred ca esti si putin pesimist. eu cel putin ma bucur ca m-am incarcat cu energie pozitiva, si ca am vazut multi oameni frumosi, prietenosi, si mai ales politicosi.
    punctul de intalnire chiar a fost o stupizenie, era sa ratam marsul, eu si dana, din cauza asta. cred ca multi chiar au patit asta.

    and the whistles did suck.

  5. Ariel says:

    @oanamarrria – da, poate vad eu doar partile nasoale sau poate compar constant cu ce am trait anul trecut. anul asta a fost mult mai slab decat anul trecut si asta ma dezamageste per total.

    punctul de intalnire – super dubios si de negasit and so on

    whistles – … :) unii cica asa isi exprima “Fericirea”. in fine.

  6. adevarul e ca eu n-am fost la marsul din bucuresti anul trecut, asa ca nu pot compara. am fost in schimb la gaypride 2008 in budapesta, unde am fost ingrozita de numarul de skinheads neo-nazisti dusi cu pluta, care urlau heil hitler, in timp ce aruncau cu bombe artizanale in noi…asa ca, in comparatie cu ce am trait acolo, asta de acum mi s-a parut puf de papadie. de aici entuziasmul.

    p.s. desi imi dau seama ca nu au existat oameni agresivi aici din cauza ca s-a facut tot posibilul ca marsul sa fie cat mai izolat…:(

  7. Ariel says:

    @oanamarrria – pai da, practic am fost izolati. anul trecut stiu ca erau muuuuuuuulti oameni care se uitau de pe margine la noi – chiar pot sa confirm ca am fost injurat personal de pe margine… pe cand azi am vazut 4 oameni la un balcon si vreo 20-30 care se uitau de pe margine…

    cat despre ce zici tu cu budapesta – sunt socat. skinheads asa multi si asa liberi acolo? wow! si mie care budapesta mi se parea superba, geniala, perfecta etc. ma gandesc la evreii care locuiesc acolo. e o comunitate gigantica de evrei in budapesta… oare cum se inteleg cu skinheadsii? au cartiere intregi acolo evreii. ce dubios.

    m-as fi speriat rau sa se dea cu bombe in mine. mi se pare incredibil.

  8. chiar a fost incredibil. prietenul meu tot tragea de mine sa plecam, dar am zis ca asa cum stau oamenii aia, stau si eu pana la capat. desi imi clantaneau dintii…Si mai erau si elicoptere ale politiei care zburau deasupra, era o nebunie totala, n-as fi crezut in veci.

    si mie mi se pare superba budapesta. daca n-as fi participat la gaypride, l-as fi numit orasul-verde-si-prietenos-al-biciclistilor. dar…nu e numai asa. si ni s-a povestit ca, cu cativa ani in urma, la un gaypride, acei skinheads au devastat tot centrul orasului, au ras tot, ca niste salbatici. Si de atunci politia perchezitioneaza, inainte de manifestarile de genul asta, locurile de intalnire ale skinnerilor, casele lor, etc. Anul asta erau bucurosi politistii ca reusisera sa confiste din diverse ascunzatori o gramada de bombe cu acid sulfuric…no comment.

    eu zic ca nu ar fi nevoie de perchezitii din astea, daca i-ar baga putin la inchisoare, unde le e locul.

  9. Ariel says:

    asa gandesc si eu … dar asa probabil gandesc si ei. ce naiba ne manifestam noi atata? noi gayii si cei ce-i sustinem pe gay si cei ce sustinem diversitatea si etc… la inchisoare cu noi putin! caci daca eram in comunism asa am fi ajuns oricum.

    e strigator la cer faptul ca nu le face nimeni nimic in acest sens. nu-mi pot inchipui cat de multi erau sa poata arunca cu bombe and stuff. in fine… fiecare cu ale lui.

    exista destui skinheads si-n bucuresti. :)

  10. [...] 2: mai scriu despre marş Ariel, Gramo, Femeia simplă (pe care-am văzut-o tare frumoasă la marş) şi probabil şi alţii (în [...]

  11. Julia says:

    Mda, eu nu am putut intra ca sa fac poze; poate ca a fost mai bine asa-; oricum acest mars a fost pt gay si pt presa – din cate mi-am dat seama pe traseu accesul publicului a fost strict interzis si atat…
    A fost un mars al orgoliilor!
    Foarte scurta intrarea la parada, iar jandarmii au reactionat ca la un atac nuclear ::))
    Cand este vorba de ceva serios nu sunt intr-un nr atat de mare…..

  12. Ma gandesc- poate ca tocmai pentru ca a ajuns sa fie prea mult parada si prea putin actiune de protest sunt atatia gay care nu vin, pe ideea de “ce-mi trebuie me sa fac tambalau degeaba, daca oricum nici nu arata a actiune de protest?”
    La faza cu fluieratul sunt perfectn de acord cu tine… it just doesn’t work.
    Legat de travestiti si transsexuali: vorbeam la un moment dat cu o regizoare de documentar-Gwen Haworth, transsexuala si imbracata foarte stylish si de bun gust :)- de ce unele tipe trans au tendinta asta, sa se imbrace ca niste centuriste, in mini si tocuri imense. Si explicatia ar fi ca nu prea au incredere in faptul ca societatea le accept ca fiind femei… hence the tendency to overdo it.

  13. nada says:

    asa m-a luat şi pe mine bucuria că am venit, după ce n-am mai participat din 2005 şi după ce-mi povestise oana de budapesta; şi-atunci n-am mai fost prea critică.

    PS ariel, în caz că mai ai nevoie de poze, let me know :)

  14. Da, si eu cu Dana am vorbit ieri fix despre chestia asta, cu travestitii. Eu inteleg foarte bine de ce au ei tendinta sa exagereze. Pentru ca isi doresc atat de mult sa isi ascunda masculinitatea, incat isi pierd simtul ridicolului, si se folosesc de toate cliseele tipic feminine: tocuri – doar ca oversized, machiaj – neaparat overload si tot asa…
    Enfin, I feel sorry for them. Nu vreau sa-mi imaginez cum ar fi sa simt ca sunt de fapt barbat si sa nu mai stiu la ce trucuri sa apelez ca sa conving lumea ca e asa.

  15. [...] LE: Am pus pozele pe Zooomr. Daca are cineva chef de amintiri, pozele de anul trecut sunt pe Zooomr aici (posturi: 2007, 2008). Au mai scris: Nada, Femeia simpla, Monsoux, Gaypride.ro, iLL, Am doar 18 ani. [...]

  16. Patty says:

    Eu una nu am ceva cu Gay-ii. Treaba lor ce orientare sexuala au. Chiar daca nu imi place, nu ma revolt impotriva lor. Fiecare isi alege drumul in viata cum il duce capul.
    Insa, nu voi fi niciodata de acord cu casatoriile intre gay. Nu de alta, bun, sa se casatoreasca, dar sa nu adopte copii!
    Poate ca par o incuiata zicand asta, da’ hai sa incercam un fel de “joculet”.
    Esti mic si parintii tai sunt ambii barbati/femei. Buuun. Te duci la joaca in parculet la nisip si cand te joci cu lopatelele cu un alt copil incepeti sa mai si dialogati. Tu intrebi “Cu cine ai venit in parc?”, celalalt zice “Cu mami si tati”. Tu, mic fiind, nu intelegi. “Pai cum mami si tati? Eu am numai tati…”. Si deja te vede un ciudat. Tu esti confuz si nu intelegi cum de tu ai doar tati/mame si restul au cate unul de un fel.
    Te duci la scoala. Invatatoarea deja te priveste ciudat si iti cam evita “parintii”. Incearca sa ascunda asta fata de ceilalti copii, ca sa nu ii influenteze rau. Pana la urma treaba se afla. Incep glumele proaste, incepe batjocura. La orice ocazie, copiii isi bat joc de tine, nu te accepta in grupurile lor si mai aduc si replici de-acasa luate de la parintii lor impotriva gay-lor. Eventual, se mai revolta si parintii celorlalti. Nu vor o astfel de influenta pentru copiii lor.
    Nu mai zic acum pentru fiecare etapa din viata si nu detaliez mai mult de atat, ca nu are rost.
    Ce rezulta deci? Un copil retras, nesigur pe sine, cu probleme de comunicare si exteriorizare, confuz in legatura cu lumea ce il inconjoara, dorindu-si sa aiba si el o familie normala ca restul copiilor. Si uite asa devine copilul emotiv (sau emo, cum vreti voi sa ii ziceti), are ganduri de suicid si uraste aceasta viata ce a fost cruda cu el…
    Tie (oricare din voi care sustine casatoriile intre gay) ti-ar fi placut o astfel de viata? Pune-te in locul lui. Dar nu superficial, fa-o pe bune. Gandeste-te la copilaria ce ai avut-o si apoi la ce copilarie ai fi putut avea in acest caz. Tu ce preferi?

  17. Iriz says:

    Ce-mi place cum a scris Patty! Adevarat, nu sunt de acord nici eu cu ei.

  18. Ariel says:

    @Patty – Asta-i motivul pentru care nu esti de acord ca un cuplu gay sa adopte un copil? Deci ai un singur motiv… faptul ca el va fi discriminat din cauza parintilor sai.

    Well, nu mi se pare un motiv bun. Imagineaza-ti acuma ca esti intr-un orfelinat. Zaci acolo deja de vreo 10 ani (acuma ai vreo 13 ani). Duci o viata de orfelinat – stii cum sunt orfelinatele (cel putin astea din romania.) … daca nu, du-te viziteaza unul.

    Cade norocul peste tine si o familie te adopta. Stupoare – familia este formata din doi barbati. Culmea, din cauza noilor tai parinti acuma ai haine noi, mergi la o scoala normala si peste 15 ani ajungi doctor de succes.

    Depinde doar cum privim situatia… Tu spui ca cel adoptat va fi discriminat… eu zic ca nu-i adevarat. Daca casatoriile gay se accepta nu o sa fie UN SINGUR COPIL adoptat de un cuplu gay in tot orasul. Ideea este sa se accepte oamenii LGBT. Faptul ca vor fi discriminati in continuare nu-i o scuza. Sunt discriminati si-n prezent. Trebuie luptat anti-discriminare… nu dat inapoi ca “vom fi discriminati chiar si dupa ce legea ne accepta”.

    Exista multe exemple care au fost discriminate si apoi incetul cu incetul acceptate.

  19. [...] Cum a fost la GayFest 09 ? Cititi aici. [...]

  20. [...] marş au scris sau pozat drăguţ Gramo, Monsoux, Ariel, Oanamarrria, Nadaella şi Gargarita. Eu am încercat să scriu despre asta din mai multe [...]

  21. Lore says:

    Ok, Patty! Perfect adevarat ce spui. Un copil ce va creste intr-o familie cu 2 parinti de acelasi sex va fi discriminat. Acum fa un salt inapoi in perioada in care ai fost scolarizata. Cati copii din clasa ta au fost ridiculizati ca poarta ochelari, sunt supraponderali, au parul cret, parintii divortati sau tocmai, vin dintr-o familie monoparentala? Cati copii crescuti in familii “normale” nu sunt discriminati in fiecare an scolar dintr-un motiv sau altul? Asta ii face pe toti interiorizati si neadaptati? NU! Doar pe cei care au si vor avea parinti (indiferent de sex) care nu vor stii sa ii pregateasca pentru aceste lucruri, care nu vor stii sa le explice si sa le fie apropiati si suportivi in momentul in care vor trece prin asemenea etape. Decat sa ramana intr-o familie traditionala, marcata de violenta domestica, sau intr-o institutie care le impiedica la orice moment dat formarea unui minim de atasament, mi se pare minunat ca acel copil sa traiasca intre doi parinti homosexuali, echilibrati si cu multa dragoste de oferit. Cu ce dragostea lor e mai putin hranitoare decat a altora?

  22. [...] gasiti la Gramo si Monsoux. Daca vreti o perspectiva ceva mai pragmatica, cititi posturile lui Ariel si ill. Adrian Ciubotaru a intarziat [...]

  23. Bogdan says:

    “cred că un orfan poate să fie crescut de doi părinţi de acelaşi sex de cel puţin 10 ori mai bine decât într-un orfelinat” – gandeste-te ce i-ar zice si cum s-ar purta colegii / profesorii si asa mai departe care n-au o mentalitate deschisa ca a ta cu el. Nu cred ca ii va fi usor. Si eu sincer, decat sa fiu crescut de 2 parinti gay, as prefera sa cresc intr-un orfelinat.

  24. Ariel says:

    @Bogdan – pai in cazul asta tu esti un las. Tie-ti pasa doar de imaginea ta. Pentru tine e mai important sa ai un BMW in fata casei cumparat din 2 credite imense la 2 banci decat sa ai mancare in frigider.

    Crezi ca cuiva ii pasa ca pe tine te-a crescut un cuplu de gay? Te asigur ca doar unui idiot ii poate pasa de asa ceva. Unui om care nu are nicio putere oricum asupra ta.

    Tu esti ce esti indiferent daca te-au crescut 2 barbati, 2 femei sau un barbat si 3 femei.

    Profesorii sigur nu i-ar zice nimic. Colegii… n-ar afla si oricum i-ar zice daca i-ar zice doar cativa ani dintr-o viata de 120 de ani.

    De ce privesti partea negativa?

    Tu iti dai seama ce viata ar duce acel copil in orfelinat? Batai crunte de la cele ce ar trebui sa-l ingrijeasca… educatie minima… la 18 ani e “aruncat in strada” si n-are pic de viitor.

    Ce n-as da sa am parintii gay?! Preferabil doua femei.

  25. Bogdan says:

    Chiar voiam sa fac o paranteza cu (doar daca-s mame ambii parinti) :)) Nu stiu, asta e opinia mea. Nu-i vorba de lasitate sau ceva, n-am nimic cu ei insa nu stiu daca as putea trai asa. Insa iti garantez ca in societatea romaneasca din ziua de azi, le-ar fi foarte greu si profesorii sigur n-ar pastra tacerea si i-ar trata diferit. La fel si prietenii si alti oameni cu care vor avea de a face in societate. Insa este doar parerea mea…

  26. Bogdan says:

    PS: Stii bine cum e cu profesorii, ca doar ai avut probleme din cauza lor. :)

  27. Ariel says:

    Stiu cum e cu profesorii dar la fel de bine iti zic ca in ziua de azi nu exista sedinta cu parintii. Diriga mea a vazut-o la fata pe mama de 2 ori… si putea sa nu o vada deloc, noroc ca-i pasa mamei de scoala.

    Si daca le e greu ce? Nu le-ar fi mai greu sa ajunga niste mamaligi dupa 18 ani de orfelinat?

    Eu sunt tratat diferit din multe motive. Tu esti tratat diferit din alte multe motive. El o sa fie cel cul cu 2 mame.

    E o aberatie faptul ca o sa-i fie greu. Nu cred. Fiecare cu parerea lui, asa e.

  28. [...] Probabil ati auzit ca a avut loc GayFest 2009. Citeam aici un articol scris de Ariel si pare-se ca marsul a fost de fapt o parada, nu un mars : «  Marşul [...]

  29. mamaremere says:

    :)
    e o naivitate totala sa crezi ca printr’un marsh rezolvi vreodata ceva. e si mai naiv… daca marsul se transforma in parada… singurul lucru care se rezolva este ca iti da ocazia sa diversifici subiectele de discutie: de ce nu au venit cei_sus_pusi? de ce nu au venit ai_nostri? ce bine’ar fi fost daca… etc.

    patty are un punct de vedere perfect valid… nicio generatie nu merita sacrificata astfel… in speranta ca intr’un viitor, candva… se va schimba ceva. generatiile nu se sacrifica pentru “astfel” de motive.
    :)

    bogdan… are dreptate si el… “parerea mea” :-?? [asta inseamna implicit ca parerile astea ale noastre nu'or sa schimbe nimic ;)) ]

  30. badea ion says:

    e adevarat ca nu sunteti tratati corect, ar trebui sa fiti tratati de doctori pentru ca ceva acolo in creierasul vostru nu functioneaza(sau functioneaza prost)…. nu ganditi bai, trebuie sa acceptati asta, sunteti niste mizerie sub unghiile noastre, ducetiva la doctor urgent, sau ganditiva cat de normali sunteti sau am fii cu totii daca am fii toti gay;)….

Comentează