Am doar 18 ani şi bicicleta – Mersul pe Trotuar/Piste

Se face 1 lună de când folosesc bicicleta ca mijloc de transport. E eco, e sănătos, e la modă, e plăcut, e rapid, e mijlocul perfect de transport. Cel puţin aşa ar trebui să fie într-o capitală europeană, ce se mai şi laudă cu o campanie ecologistă, Capitala creşte verde.

Am doar 18 ani şi bicicleta – Mersul pe Trotuar/Piste

Odată ce te urci pe bicicletă şi te deplasezi până la şcoală/bunică/magazin/coleg începi să realizezi ce mijloc excelent de transport este.

Mersul Pe Trotuar/Piste

De ce ?

Unii spun că nu trebuie să mergem deloc pe trotuar sau pe piste. Eu spun că este greşit. Legea ne spune că este interzis să circulăm pe stradă acolo unde sunt piste amenajate pentru biciclişti. Atât timp cât vrem piste adevărate şi vrem ca oamenii să respecte pistele de biciclişti şi noi trebuie să respectăm legea. În plus, dacă nu le-am folosi, atunci de ce ne-ar mai amenaja altele, sau de ce pietonii nu ar circula pe ele?

În concluzie trebuie să mergem pe pistele de biciclete acolo unde sunt amenajate. Respectă şi vei fi respectat (cel puţin vei putea protesta în voie, atât timp cât tu respecţi regulile).

Echipament necesar:

Claxon: Daaa, este nevoie de claxon. Poate nu este frumos să claxonezi dar e dreptul tău. Şi maşinile claxonează acolo pe drumul lor. Nu, acum serios, e important. Se poate întâmpla ca în timp ce încerci să depăşeşti o persoană ce merge pe pistă, aceasta să iasă de pe pistă şi să o loveşti. Claxonează de la distanţă. Dacă vezi că persoana nu se mişcă depăşeşte-o şi claxoneaz-o în depăşire. E ca şi când ai bate obrazul cuiva. Ai grijă să nu claxonezi foarte aproape în spatele persoanei apoi să încerci să o depăşeşti. E posibil ca de abia atunci să realizeze că merge aiurea şi să iasă de pe pistă exact când tu o depăşeşti. So, pay attention!

Suspensii: Ştiu că nu toţi au suspensii, dar măcar o suspensie ar fi bună. Sunt multe borduri de urcat şi de coborât, iar suspensiile sunt perfecte pentru asta. Încearcă să nu urci sau să coborî bordurile în viteză. Chiar dacă ai suspensii vrei să reziste cât mai mult nu?

Recomandări:

Calm: Nu încerca să te iei la înjurături cu pietonii. Tu trebuie să mergi mai departe pentru a ajunge acolo unde vrei. Cearta nu ajută la nimic şi nu educă pe nimeni.

Mulţumeşte: Nu toţi oamenii sunt proşti. Mulţi merg pe piste pentru că nu au fost educaţi pentru a le respecta. Mersul pietonilor pe pistă e un reflex. Hai, recunoaşte că şi ţie îţi vine să mergi pe pistă, să urmezi un drum şi să mergi printre linii. Ideea e să spui un simplu mulţumesc atunci când cineva se dă la o parte de pe pistă pentru aţi face loc. E politicos, iar persoana aceea va aprecia asta şi poate în viitor va respecta pistele de biciclişti.

Viteza: Mergi cu viteză moderată pe pistele de biciclete. Da, ştiu că teoretic ar trebui să mergem cu viteză mai mare pe piste, dar acestea încă sunt populate de oameni. Hai să le demonstrăm că bicicletele nu ucid şi nu atacă pe nimeni. Ciclofobia trebuie să dispară (Vezi aici despre ciclofobie).

Maşinile: Am văzut foarte multe maşini parcate pe piste ce aveau ştergătoarele ridicate. Am ajuns la concluzia că nu e bine aşa. Acei oameni se vor enerva şi nu vor înţelege niciodată rostul bicicletelor şi a pistelor. Dragoş Bucurenci recomanda într-o emisiune să le lăsăm nişte scrisori acelor şoferi în care să înţeleagă că datorită bicicletelor se poate micşora numărul de maşini din trafic. Astfel, tot lui(soferului) îi e bine. Ideea e că dacă maşinile te enervează nu le ridica ştergătoarele şi nu le zgâria. E mult mai bine şi mai diplomat le laşi mesaje (aşa cum am făcut la BikeWalk 2).

Distribuie:

Echipa

AmDoar18Ani.ro este un blog colectiv ce îşi propune să informeze tinerii liceeni. Îi vom ţine la curent cu evenimente care mai de care mai interesante, ce îi vor ajuta să îşi petreacă într-un mod folositor timpul liber.

7 Comentarii

  • Reply 21.May.2009

    Teo

    dar sunt situatii cum ar fi de ex trotuarul de la policlinica titan la titan… pe partea cu policlinica… tot drumu e banda si atat…. nu pot sa treaca si trecatorii

  • Reply 21.May.2009

    Robert Lazăr

    am vazut si eu trotuare unde nu au loc pietonii. e cam naspa, caci nu are rost sa-i claxonezi. mai pari si nesimtit daca ii claxonezi ca nu prea au unde sa se duca. acolo trebuie sa mergem incet in spatele unui pieton sauuuu se poate intra si pe strada, din respect pentru pietoni. :P

  • Reply 23.May.2009

    Andrei

    Suspensii: Ştiu că nu toţi au suspensii, dar măcar o suspensie ar fi bună. Sunt multe borduri de urcat şi de coborât, iar suspensiile sunt perfecte pentru asta. Încearcă să nu urci sau să coborî bordurile în viteză. Chiar dacă ai suspensii vrei să reziste cât mai mult nu?

    Bati campii cu gratie… e o bicicleta de oras, nu ai nevoie de suspensii, oate cel mult de jenti duble ca sa nu se indoaie daca te apuci sa urci borduri fara sa sari sau lucruri de genul asta. In reste, la o bicileta de oras (si daca mai e si ieftina, cu atat mai rau) suspensiile nu au ce cauta, ca doar poti sa ocolesti gropile, plus ca iti ingreuneaza bicicleta. Si daca nu dai cel putin 2 milioane pe o furca cu suspensii, poti sa fii sigur ca in cateva luni are ce sa troncane sau sa se rupa

  • Reply 23.May.2009

    Robert Lazăr

    Andrei: e parerea ta ca bat campii. astept si alte pareri. cat despre suspensii… tu te plimbi cu bicicleta in oras ? stii cate mountain-bike-uri sunt ? mie imi pare rau ca nu mi-am luat mountain-bike. pentru mesul pe bicicleta in oras vrei un oarecare comfort nu? suspensiile ti-l ofera. in plus, am spus si de suspensii pentru a se vedea cat de naspa e bucurestiul cand vien vorba de trotuare si de strazi. numai bine.

  • Reply 23.May.2009

    Andrei

    Da, intamplator ma plimb cu un jaf de MTB, dar de ce crezi tu ca aia la turul frantei n-au suspensii? Plus ca eu merg pe sosea.. unde pot sa ocolesc gropile fara probleme si unde nu sunt borduri

    DAr daca tie iti place sa gafai pe o bicicleta grea, cu suspensii si cauciucuri groase, e problema ta. Eu nu sunt fan

  • Reply 23.May.2009

    Ariel

    @Andrei – Eu am un mountain-no-name-bike si se preface ca are niste doua suspensii acolo care sincer nici nu-mi dau seama daca ajuta sau nu la ceva tocmai pentru ca bicla o fi costat acum 3 ani fix vreo 3 milioane… si daca ma gandesc bine a fost luata din europa. targul… nu uniunea.

    Ma uit la bicla aia fara suspensii si desi stiu ca bicla mea are cam degeaba suspensii tot am o frica stiind ca avem in orasul asta numa’ borduri “schimbate” si “REschimbate” (poate de aia sunt asa inalte). Si eu vreau o bicla de oras cu roata subtire, mare, etc… Dar ma gandesc ca fara suspensii pe furca as merge cu ea ca pe oua (De frica sa n-o rup).

  • Reply 23.May.2009

    Robert Lazăr

    Andrei: pai vezi domnule ca defapt tu bati campii cu gratie :P . eu aici vorbesc de mersul pe trotuar. mersul pe sosea e cu totul si cu totul o alta treaba. e mai placut si da, gropile se ocolesc usor, dar daca nu te plimbi pe trotuar te rog nu mai vorbi in necunostinta de cauza.

Lasă un răspuns

Atenţie! Noi suntem prieteni cu limba română şi nu mai acceptăm comentarii care nu respectă regulile de bun simţ ale gramaticii limbii noastre oficiale.
Îţi mulţumim pentru înţelegere.